14 september 2010

Med fokus på företagare

När vi väl tagit oss igenom krisen har vi nästa utmaning. Då måste vi få fram de jobb som gått förlorade och som inte kommer tillbaka när företagen har rationaliserat och trimmat sig. Då krävs det nytt företagande, fler företag och växande företag. De rödgröna vill möjligtvis ha företag men inte företagare. Jag vill sätta företagandet i centrum för att vi ska få fler jobb. Desto fler arbetsgivare vi har, desto fler kan arbetstagarna bli. Därför är det roligt att jag kommit i topp bland länets moderata riksdagsledamöter när Företagarna har ställt oss mot väggen. Den topplaceringen tror jag håller även när andra partier räknas. Det är jag stolt över och hoppas att jag ska få ett starkt mandat från företagandets Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar