30 januari 2012

Försvarets rekrytering måste utvärderas

Försvaret sänker utbildningskraven på de soldater som ska anställas. Det noterar Svenska Dagbladet i dag. Men det var inte lägre krav och kunskap som det nya försvaret skulle byggas med utan högre. Svårigheterna att rekrytera får inte leda till att man sänker kompetensen och förmågan att utbildas vidare. Det finns därför all anledning att nu utvärdera hur övergången från värnpliktsrekrytering till anställda fungerar och vilka krav som ställs på löner och utbildning för att det svenska försvaret ska hålla vad det lovat.

4 kommentarer:

  1. Har du haft den här konversationen med rfhl? Det vore ju pinsamt anser jag och tråkigt för mig och det parti jag röstar för att du ska sitta med.

    http://www.rfhl.se/rfhl15/index.php?option=com_content&view=article&id=390%3Abesokavverkligheten&catid=40%3Alar-socialpolitik&Itemid=30

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sophia, nej det har jag inte. Citaten är totalt felaktiga och medvetet misstolkade. Jag har skrivit om detta tidigare och för mig är det tråkigt att detta sprids som en sanning.

      Radera
  2. I natten till idag har det från Jens Möfel, framkommit att det finns en inspelad version. Står du fortfarande fast vid vad du förnekar?

    SvaraRadera
  3. Jag ifrågasatte faktiskt citatens längd, det är omöjligt för en människa att kunna citera någon med långa utförliga meningar utan att på något sätt ha bandat konversationen (eller om såklart konversationen sker skriftligt). Men hur är det nu då? Ska vi aldrig få reda på vad som sagts och inte?

    SvaraRadera