3 januari 2012

Heja Aftonbladet?

Aftonbladets ledarsida bekymrar sig för att jag och en kollega i höstas tyckte det var bra att McDonalds som en följd av den sänkta restaurangmomsen skulle anställa fler unga. Heja McDonads som vi uttryckte det. Det leder dem till att tro att moderaterna är sponsrade av McDonalds. Det vill säga eftersom vi tycker det är bra att fler unga får jobb!

För min del tycker jag det är bra med varje företag som anställer fler unga, eller anställer fler överhuvudtaget. Det är värt att heja för. Att jag tycker det är bra att fler unga får jobb är inte ett uttryck för sponsring utan för en politisk vilja att fler ska få jobb. Det verkar som om Aftonbladet har svårt att glädja sig åt att företag går bra och anställer fler. Så djupt kan man sitta i den socialistiska misstron mot företag.

Därför kan jag avslöja en hemsk hemlighet för Aftonbladets ledarsida: jag hejar och uppmuntrar alla som anställer fler. Jag är till och med så hemsk att jag tycker det är bra när det går bra för svenska företag. De företag som nu använder den sänkta momsen för att anställa fler är värda att heja på just eftersom de ger fler jobb. Jag skulle heja på Aftonbladet om man använde de möjligheter som nu finns till att anställa fler unga. Om ledarsidan fick några nya skribenter kan den bara bli bättre.

1 kommentar:

  1. Vi vet ju att företagen köper tjänster av er. Carema är väl ett extremt sorgligt ur ett demokratiskt perspektiv men ack så talande. Vi förstår nog alla at den dag ni vågar bli öppna som de demokratiska partierna så står McDonalds där som en sponsor.

    SvaraRadera