24 maj 2010

Att stärka friheten för den enskilde

I dag är det 100 dagar kvar till förtidsröstningen börjar eller helt enkelt när valet tar sin början. När jag tänker på det rödgröna alternativet som vill föra Sverige och människorna tillbaka blir jag än mer övertygad om att vi måste vinna valet för att ge Sverige ytterligare fyra år till av frihetsreformer och politik som ger nya jobb.

För min del kommer valkampanjen fram till valets första dag tills vallokalerna stänger handla om att vi måste stärka friheten för den enskilde. Alltid utgå ifrån att det är den enskilde medborgaren som har rätt att forma sitt liv. Att vi alla kan bidra mer om vi kan göra det på vårt sätt. I familjen.

På jobbet. Som företagare. Och att vårt samhälle och vår välfärd blir bättre om var och en kan få utforma den utifrån sina önskemål och sina behov, för vi är alla olika och behöver det som är olika men passar oss själva bäst.

Det gäller barnen i skolan. Den sjuke som söker vård. Den äldre som inte längre klarar allt på egen hand. Våra minsta när de behöver oss som allra mest.

Ett ömsint samhälle tillåter oss att vara som vi är, men växa som vi kan. Ett starkt samhälle ger oss skydd för vår rätt att välja och tycka som vi vill. Ett växande samhälle tillåter idéer och företagande inom livets alla områden. Jag hoppas det är många som vill stödja mig i det arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar